از این پس همه مشترکین می توانند از سرویس «تماس بان» همراه اول بهره مند شوند.
به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، خرید خط
مشترکین همراه اول با استفاده از این سرویس چنانچه به علت در دسترس نبودن و
یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشند، پس
از اتصال مجدد به شبکه همراه اول، شماره و زمان تماس کسانی که در این فاصله
با وی تماس گرفته اند را در قالب یک پیامک دریافت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش فروش خط فعال سازی و غیرفعال سازی و بررسی وضعیت سرویس از طریق پیامک امکان پذیر بوده و فعال سازی سرویس «تماس بان» رایگان است.
در سرویس «تماس بان» اطلاعات مربوط به تماس گیرنده شامل شماره تلفن، تاریخ
و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود. چنانچه مشترک
چندین تماس از دست رفته از یک شماره در زمان های مختلف داشته باشد، مجموع
تعداد تماس ها به همراه ساعت و روز آخرین تماسِ از دست رفته خط رند در قالب یک پیامک به مشترک اعلام می شود.
مزیت خاص این سرویس نسبت به سرویس های مشابه ارائه شده توسط اپراتورهای
دیگر، ارسال حداقل تعداد پیامک جهت اطلاع رسانی تماس های از دست رفته برای خرید و فروش خط رند
آسودگی مشترک است. به این مفهوم که اگر مشترک از ۳ شماره مختلف تماس از
دست رفته داشته باشد، به جای ۳ پیامک، تنها با یک پیامک از کلیه آنها مطلع
خواهد شد.
مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد ۱
لاتین به شماره ۹۹۱۴ سرویس «تماس بان» را فعال نمایند. مشترکین برای فعال
سازی، غیر فعال سازی، درخواست اعلام وضعیت سرویس و دریافت راهنمای سرویس می
توانند به ترتیب کدهای «۱» ، «۵» ، «۰» و «پیامک بدن متن» را به شماره
۹۹۱۴ ارسال کنند.
همچنیین به دلیل محدودیت ظرفیت، این سرویس از سال ۹۰
با عنوان «پیک تماس» به صورت آزمایشی راه-اندازی شده بود و هم اکنون برای
تمامی مشتریان همراه اول قابل شماره رند استفاده است.